شرايط انتقال دانشجويان ايراني خارج به کشور
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
وزارت علوم، تحقيقات و فناوري آيين نامه نقل و انتقال دانشجويان ايراني خارج به داخل را به دانشگاه ها ابلاغ کرد بر اساس اين آيين نامه شرايط انتقال تسهيل مي شود و دانشجويان در مقاطع مختلف با داشتن شرايط مي توانند نسبت به انتقال به دانشگاه هاي داخل اقدام کنند.

به گزارش مهر، با تصويب وزير علوم، تحقيقات و فناوري آيين نامه انتقال دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج از کشور به دانشگاه ها، موسسه هاي آموزش عالي و مراکز پژوهشي  داخلي ابلاغ شد.

اين آيين نامه به منظور تسهيل، تشويق و ترغيب به بازگشت دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج از کشور در مقاطع مختلف کارداني، کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري به دانشگاهها، موسسه هاي آموزش عالي و مراکز پژوهشي  داخلي تدوين شده است.
 
براساس اين آيين نامه براي انتقال دانشجويان دوره هاي دکترا، کارشناسي ارشد، کارشناسي و کارداني دانشگاه مبدأ متقاضي انتقال، بايد از نظر اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم معتبر باشد و  انتقال از ديگر دانشگاه هاي خارجي که مورد تاييد وزارت ذي صلاح محل تحصيل متقاضي باشد، فقط براي دوره هاي کارداني و کارشناسي و به دانشگاههاي  پيام نور، علمي کاربردي، آزاد اسلامي و موسسات آموزش عالي غيردولتي-غيرانتفاعي پس از بررسي امکان پذير است، همچنين نداشتن منع قانوني براي ادامه تحصيل از نظر مقررات آموزشي وزارت علوم و خدمت وظيفه عمومي ، نداشتن بيش از يک سال وقفه  تحصيلي در زمان تسليم تقاضا و  دارا بودن مدارک تحصيلي مقاطع قبلي مورد تأييد مراجع ذي صلاح از ديگر شرايط متقاضي انتقال است.
 
در صورتي که مدارک تحصيلي مقاطع قبلي در خارج از کشور اخذ شده باشند، مدارک ديپلم و پيش دانشگاهي بايد توسط وزارت آموزش و پرورش تاييد و مدارک مقاطع بالاتر بايد توسط اداره کل امور دانش آموختگان وزارت  علوم ، تحقيقات و فناوري ارزشيابي شود.
 
بر اين اساس آيين نامه دانشجوياني که با ديپلم 3 ساله دوره متوسطه در هريک از دانشگاه هاي خارج از کشور مشغول به تحصيل شده اند براي انتقال وادامه تحصيل در هر يک از مؤسسه هاي داخل، دارا بودن و ارائه مدرک پيش دانشگاهي يا پايه چهارم دوره متوسطه ( مورد تاييد وزارت آموزش و پرورش) الزامي است و چنانچه مدرک مذکور پس از ورود به دانشگاه مبدأ نيز اخذ شده باشد ، بلامانع است.
 
در آيين نامه انتقال دانشجويان ايراني  شاغل به تحصيل در خارج از کشور آمده است : دانشجويان شاغل در دوره هاي کارداني و کارشناسي (پيوسته و ناپيوسته) بايد حداقل  12 واحد درسي اصلي با ميانگين کل حداقل 12 از 20 يا معادل آن و در دوره کارشناسي ارشد ناپيوسته بايد  حداقل 6 واحد درسي اصلي (غير از واحدهاي جبراني) با ميانگين کل حداقل 14 از 20 يا معادل آن را گذرانده باشند.
 
براساس اين آيين نامه دانشجويان شاغل به تحصيل در  دوره هاي کارشناسي ارشد پيوسته و دکتراي حرفه اي دامپزشکي نيز  بايد حداقل 30 واحد درسي اصلي با ميانگين کل حداقل 13 از 20 يا معادل آن را گذرانده باشند.
 
همچنين شرط انتقال دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره دکتراي تخصصي،  ثبت نام و اشتغال به تحصيل حداقل دو نيمسال تحصيلي به صورت حضوري يا نيمه حضوري در دانشگاه مبدأ و دارا بودن گزارش پيشرفت تحصيلي است.
 
ارائه تقاضا از طريق سايت اينترنتي، پس از اخذ گواهي و ريز نمرات رسمي از دانشگاه مبدأ امکان پذير است و براي انتقال در هر نيمسال تحصيلي، بايد حداکثر تا يک ماه قبل از شروع آن نيمسال تحصيلي تقاضا ارائه شود.
 
براساس اين آيين نامه هزينه دريافتي از دانشجويان براي تحصيل در دانشگاه هاي داخل کشور ، در دانشگاه هاي برتر مطابق شهريه مصوب هيئت امناي دانشگاه و در ساير دانشگاه هاي دولتي براي مقاطع کارداني و کارشناسي (پيوسته و ناپيوسته) حداکثر تا 2 برابر شهريه نوبت دوم و براي مقطع کارشناسي ارشد حداکثر تا 1.5 برابر شهريه نوبت دوم است  و همچنين در  دانشگاه هاي پيام نور، جامع علمي کاربردي و ساير دانشگاه هاي وابسته نيزحداکثر تا 2 برابر شهريه ساير دانشجويان داخلي پذيرفته شده است.
 
همچنين هزينه تحصيل در موسسه هاي غير دولتي و دانشگاه آزاد اسلامي نيز  برابر شهريه دانشجويان پذيرفته شده از طريق آزمون و در واحدهاي بين المللي دانشگاهها در مناطق آزاد نيز برابر شهريه مؤسسه پذيرنده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: